این که آیا شما والدین بار اول یا والدین باتجربه هستید ، یکی از اهداف اصلی شما ایمنی است. نه تنها می خواهید از محصولاتی که برای کودک بی خطر مثل بطری های شیر کودک با سرشیشه های اونت هستند استفاده کنید بلکه می خواهید پاکترین محیط را برای رشد و نمو کودک خود فراهم کنید.

اگر شما از بطری ها استفاده می کنید - از ضرورت یا به سادگی به عنوان یک انتخاب در شیوه زندگی - می خواهید مطمئن باشید که لوازم مورد استفاده برای تغذیه کودک شما به درستی تمیز و آماده تهیه ایمن ترین محیط تغذیه هستند.

در طی ماه های اول کودک ، سیستم ایمنی بدن او به طور کامل توسعه نیافته است - اگرچه کودک هنوز توسط آنتی بادی هایی که از مادر دریافت کرده است در رحم محافظت می کند. سیستم ایمنی بدن انسان از پروتئین ها ، سلول ها ، اندام ها و بافت هایی تشکیل شده است که برای مقابله با میکروب ها و بیماری ها با یکدیگر کار می کنند.

هنگامی که میکروب ها و باکتری های مضر وارد بدن شما می شوند ، سیستم ایمنی بدن به مهاجم حمله می کند و با بیماری مبارزه می کند که می تواند ناشی از میکروب ها و باکتری های خاصی باشد. از آنجا که سیستم ایمنی کودک شما در طول سال اول زندگی در حال پیشرفت است ، استفاده از وسایل تمیز و تمیز (بطری و سر شیشه اونت دو قطره برای نوزادان) برای نگه داشتن باکتری ها و میکروب ها مهم است.

درک چگونگی تمیز کردن بطری های کودک به شما کمک می کند کودک خود را از بیماری هایی محافظت کنید که در اثر توسعه سیستم ایمنی بدن توسط باکتری یا میکروب ایجاد می شود.
نحوه تمیز کردن بطری های کودک برای اولین بار

برای سالهای متمادی ، والدین بعد از هر بار استفاده از بطری های کودک با استریل کردن و استریل کردن آنها را انجام می دهند. با این حال ، اگر در محلی زندگی می کنید که دارای منبع آب تمیز است و / یا از ماشین ظرفشویی با تنظیمات گرم استفاده می کنید ، می توانید مرحله عقیم سازی را به طور کلی پرش کنید. اما اگر ماشین ظرفشویی ندارید ، قبل از استفاده باید استریل کنید.

اگر می خواهید بسیار مراقب باشید (به خصوص از بدو تولد - 3 ماهگی) ، یا اگر کودکی دارید که سیستم ایمنی بدن او کندتر از حالت عادی است ، ممکن است بخواهید با هر بار استفاده از آن را عقیم کنید.

شما همچنین می توانید لذت ببرید: نکاتی برای معرفی کودک شیرخوار خود به بطری - راهنمای مادر

نحوه تمیز کردن بطری های کودک جدید

بطری های تازه ، سرشیشه اونت نچرال ، حلقه ها و کلاه های نوزاد باید قبل از اولین استفاده از آنها ضدعفونی شوند. چندین روش برای عقیم سازی وجود دارد - استفاده از ماشین ظرفشویی در گرمترین حالت آن (یا تنظیم استریلیزاسیون ، در صورت وجود). آب جوش؛ بخار؛ یا محلول سفید کننده
ماشین ظرفشویی

در صورت وجود از تنظیم ضد عفونی کننده استفاده کنید.
وسایل بطری را روی قفسه بالا قرار دهید.
اگر تنظیمات ضد عفونی نشده است ، از چرخه آب گرم و چرخه خشک کردن حرارت استفاده کنید.

آب جوش

بطری ها را کاملاً از هم جدا کنید - بطری ، نوک پستان و حلقه را جدا کنید.
همه موارد را در یک گلدان بزرگ قرار دهید.
تا زمانی که همه موارد پوشانده شود ، با آب پر کنید.
آب را به جوش بیاورید.
بگذارید وسایل به مدت پنج دقیقه بجوشند.
برای جدا کردن وسایل و قرار دادن آنها روی یک سطح خشک تمیز ، از انبرهای تمیز استفاده کنید.

بخار به روش مایکروویو

مایکروویو را کاملاً تمیز کنید.
نوک سینه ها ، حلقه ها و کلاه های بطری را درون یک کاسه شیشه ای قرار داده و با آب بپوشانید.
کاسه را درون مایکروویو قرار دهید.
مایکروویو در تنظیم بالا به مدت 1 دقیقه.
هنگام خارج کردن از مایکروویو از احتیاط استفاده کنید. کاسه و محتویات بسیار گرم خواهد بود.

Bleach Solution Note: اگر نمی توانید از روشهای فوق استفاده کنید از محلول سفید کننده استفاده کنید.

محلول آماده سازی: 1 قاشق چای خوری سفید در هر آب 1 گالن.
بطری ها ، حلقه ها ، کلاه ها و نوک سینه ها را به طور کامل در محلول فرو کنید.
نوک سینه ها را با محلول پر کرده و برای تمیز کردن سوراخ های نوک پستان فشار دهید.
به مدت 2 دقیقه خیس کنید.
از محلول جدا کنید - از انبرک تمیز استفاده کنید یا با دستان تمیز خود را پاک کنید.
روی یک سطح تمیز قرار داده و بگذارید هوا خشک شود.
چگونه روزانه بطری های کودک را تمیز کنیم

هرگز نباید کودک خود را با استفاده از بطری کثیف یا سرشیشه سه قطره اونت کثیف تغذیه کنید. من می دانم که ممکن است به نظر می رسد مانند چیزی که لازم نیست برای گفتن باشد ، اما شما از تعداد والدینی که به طور ساده بطری کودک را آماده می کنند تا برای تغذیه بعدی شستشو شود ، تعجب می کنید. شستشوی ساده به طور صحیح از میکروب ها خلاص نمی شود.