بطری های پلاستیکی یا شیشه ای یا کیسه های بطری یکبار مصرف؟ انتخاب باشماست. بعضی از والدین انواع مختلفی از اندازه و سبک های بطری کودک را برای اهداف مختلف نگه می دارند. به عنوان مثال ، کیسه های بطری یکبار مصرف در هنگام کار و زمان محدود بودن امکانات شستشو مفید است. برای راحتی ، بطری های دارای باند یکبار مصرف اجازه می دهد تا هنگام تغذیه ، آستر استفاده شده را دور بیندازید. بطری های با سرشیشه اونت صفر کوچک اندازه برای نگهداری غذاهای 2- یا 3 اونسی در هفته های اول پس از زایمان مناسب هستند. از بطری هایی با اشکال زیبا محتاط باشید. تمیز کردن آنها اغلب سخت است.

بطری های پلاستیکی کودک و لیوان های گربه دیگر با بیسفنول A یا BPA ساخته نمی شوند. سؤالاتی در مورد ایمنی این ماده شیمیایی مطرح شد ، که برای ساختن یک نوع پلاستیک به نام پلی کربنات استفاده می شود. اگر از بطری های پلاستیکی قدیمی استفاده می کنید ، می توانید با چک کردن از BPA جلوگیری کنید تا مطمئن شوید که نماد بازیافت در قسمت پایین # 7 یا رایانه شخصی (که مخفف پلی کربنات است) نیست. سایر گزینه های بطری شامل بطری های پلاستیکی با آستر یکبار مصرف و بطری های شیشه ای است. اگر نگران شکستن بطری های شیشه ای هستید ، ممکن است آستین های سیلیکونی را که در اطراف یک بطری است دور بزنید تا در صورت ریزش از آن محافظت کنید ..
نوک سینه های بطری کودک.

آنها به اشکال و اندازه های زیادی می آیند. نوک سینه ها را انتخاب کنید که با اندازه دهان و نیازهای رشد کودک شما مطابقت داشته باشد. راحتی کودک و سهولت در مکیدن آنها معیاری است که هنگام انتخاب نوک پستان باید از آن استفاده کنید.

چهار نوع سرشیشه اونت جریان متغیر بطری کودک وجود دارد: نوک سینه منظم با جریان آهسته ، متوسط ​​یا سریع (تعداد و اندازه سوراخ ها جریان را تعیین می کند). نوک پستان برای نوزادان بسیار کوچک یا نارس؛ نوک پستان ارتودنسی ، که از شکل نوک سینه انسان در دوران شیردهی تقلید می کند. و سرشیشه سه قطره اونت کام را شکاف کنید. نوک سینه شکاف کام برای نوزادانی که مشکل لب یا کام دارند وجود دارد که مانع از مکیدن مناسب آنها نمی شود.

تجهیزات بطری را در شرایط مناسب نگه دارید:

بطری های ترک خورده یا تراشیده شده را که می تواند فرمول شما را شکسته و ریخته کند ، دور ریخته و کنار بگذارید. بطری های پلاستیکی خراشیده.
نوک سینه ها را مرتباً تعویض کنید ، زیرا با افزایش سن می توانند "لثه" یا ترک خورده شوند. آنها را با کشیدن نوک قبل از هر بار استفاده بررسی کنید.
اندازه بازشو را روی نوک سینه های جدید بررسی کرده و سپس به طور دوره ای هنگام استفاده از آنها ، بررسی کنید. فرمول باید از نوک پستان در حتی قطره ها جریان یابد - نه یک جریان ثابت. اگر شیر خیلی سریع جریان یابد ، کودک شما می تواند خفه شود ، بنابراین نوک پستان را کنار بگذارید. اگر شیر خیلی آهسته برای کودک شما جاری است ، سعی کنید نوک پستان را با سوراخ های بیشتری بکشید ، که برای نوزادان بزرگتر طراحی شده است.

وقتی نوبت به تهیه فرمول شیرخوار و شستشوی بطری می رسد ، پاکیزگی ضروری است! سیستم ایمنی کودک شما کاملاً توسعه نیافته است ، بنابراین مسمومیت با مواد غذایی از تجهیزات تغذیه ای که به طور نامناسب تمیز شده اند ، امکان پذیر است.

از آب گرم و صابونی برای شستن دست ها ، محل کار ، اندازه گیری ظروف ، بطری و نوک سینه استفاده کنید. در صورت امکان ، تمیز کردن بطری ها را سریعاً تمیز کنید. بطری های قابل استفاده مجدد ، کلاه و نوک سینه را کاملا تمیز کنید.
برای شستن با دست ، آنها را به طور مستقیم در سینک بشویید. از یک حوضه یا ظرف تمیز استفاده کنید. آب گرم و صابون را درون بطری ها بریزید. یک قلم مو بطری کودک را درون آن بچرخانید تا بطری تمیز شود. کلاه و ظروف را بشویید. و آب صابون را زیر آب جاری بشویید. برای شستشوی نوک سینه ها و سوراخ های نوک پستان از یک قلم مو استفاده کنید. آب گرم و صابون صابون را از طریق سوراخ نوک پستان فشار دهید تا هر شیر به دام افتاده را برطرف کنید ، سپس زیر آب جاری کاملاً بشویید تا تمام آثار آب صابون پاک شود. برای جدا کردن بطری ها ، نوک پستان ها و وسایل دیگر از انبرهای ضدعفونی شده استفاده کنید و آنها را در دستگاه ظرفشویی قرار دهید تا خشک شود.
همچنین تمیز کردن بطری ، نوک پستان ، کلاه ، حلقه و سایر تجهیزات موجود در ماشین ظرفشویی بی خطر است (بررسی کنید که آنها از نظر ماشین ظرفشویی ایمن هستند). قطعات بطری را از هم جدا کرده و قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی خوب بشویید. وسایل کوچک را درون یک سبد بسته بسته یا کیسه لباسشویی مش قرار دهید تا در فیلتر ظرفشویی تمام نشوند. در صورت امکان ، ماشین ظرفشویی را با استفاده از آب گرم و چرخه خشک کردن گرم (یا تنظیم ضد عفونی) اجرا کنید تا به کشتن میکروب های بیشتر کمک کند. دست های خود را قبل از پاک کردن بطری های تمیز از ماشین ظرفشویی بشویید. اگر وسایل کاملاً خشک نشده اند ، آنها را قبل از ذخیره کردن روی حوله تمیز یا حوله کاغذی قرار دهید تا کاملا خشک شود.
سالم ماندن مواد خوراکی هر روز ممکن است برای نوزادان مسن و سالم لازم نباشد ، مادامی که بطری ها با سرشیشه نیم قطره اونت و تجهیزات پس از هر بار با دقت تمیز شوند. اما هنگامی که کودک شما از 3 ماه جوان تر است ، زودرس متولد شده یا دارای سیستم ایمنی ضعیف شده است ، ضد عفونی کردن می تواند محافظت اضافی مهمی در برابر میکروبهای مضر داشته باشد. با شستن بطری ها و تجهیزات بطری و همچنین حوضچه ای که در آن بطری ها را شستشو می دهید شروع کنید. برای آب شدن با جوش ، قطعات بطری جدا شده را درون گلدان قرار دهید ، با آب بپوشانید و به جوش بیاورید. به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس وسایل را با انبر تمیز برداشته و وسایل را روی حوله تمیز تمیز یا حوله کاغذی در یک محل تمیز قرار دهید تا هوا قبل از ذخیره سازی کاملاً خشک شود.
به یاد داشته باشید: "پوسته" بیرونی بطری های موجود در کیسه های بطری یکبار مصرف به منظور از بین بردن باکتری ها نیاز به شستشوی منظم دارد.
باز کردن یک قوطی فرمول جدید؟ ابتدا درب قوطی و درب قوطی را با صابون a بشویید